Bratislava 8. októbra (TASR) - Okresný súd v Bratislave začal
reštrukturalizáciu stavebnej spoločnosti Váhostav-SK. Rozhodnutie o
tomto kroku dnes zverejnil v Obchodnom vestníku.
"Váhostav bol ostatné mesiace pod tlakom veriteľov, pričom boli na
firmu podané aj návrhy na konkurz. Reštrukturalizáciou chceme firmu
ozdraviť a uspokojiť našich veriteľov vo vyššej miere ako pri konkurze," uviedol v dnešnom stanovisku generálny riaditeľ spoločnosti Váhostav-SK Marián Moravčík.
Nemenej dôležité pritom podľa neho bude ozdraviť firmu aj smerom
dovnútra. V rámci ozdravného procesu bude musieť firma pod dohľadom súdu
aj veriteľov riadne uhrádzať svoje záväzky voči dodávateľom aj
zamestnancom. "Zároveň budeme pokračovať na začatých stavbách, pričom chceme získať aj nové zákazky tak, aby sme zachovali zamestnanosť," dodal Moravčík.
Spoločnosť Váhostav-SK koncom septembra informovala, že požiadala súd o
ochranu pred veriteľmi. Firme sa podľa vyjadrení hovorcu Tomáša Halána
nepodarilo ani po zložitých rokovaniach s viacerými veriteľmi
definitívne dohodnúť na splácaní ich pohľadávok. Spoločnosť tak videla
jedinú možnosť v začatí procesu reštrukturalizácie.
K súčasnej situácii podľa Váhostavu-SK prispelo zrušenie výstavby
diaľnic cez PPP projekty, a teda strata kľúčových zákaziek. Spoločnosť
už predtým informovala, že pod zlé finančné výsledky sa podpísali
predovšetkým diaľničné projekty, najmä úseky D1 medzi Dubnou Skalou a
Turanmi a úsek medzi Jánovcami a Jablonovom. Tie sú stratové, čo
spôsobili podľa firmy ceny vysúťažené na vrchole krízy. Ale stavbári
tvrdia, že ich riadne dokončia.
Voči spoločnosti začal 23. septembra Okresný súd v Bratislave konkurzné
konanie. Dôvodom bolo nesplácanie záväzkov stavbárov svojmu partnerovi.
Konkrétne firma nezaplatila necelých 50.000 eur spoločnosti Energy Pro,
predovšetkým za dodávku vykurovacích telies.
Váhostav-SK momentálne stavia alebo sa podieľa na výstavbe šiestich
úsekov diaľnic. Z toho na dvoch požiadal o predĺženie lehoty výstavby,
čo sa momentálne posudzuje. Konkrétne ide o prvý úsek z Jánoviec po
Jablonov, ktorý Váhostav-SK buduje v konzorciu s firmou Bögl a Krýsl, a
tiež úsek z Dubnej Skaly po Turany. Váhostav-SK tieto žiadosti o odklad
odôvodňuje zmenami v projekte a zmenami v oblasti geológie a v
posledných mesiacoch sa k tomu podľa spoločnosti pridali aj nepriaznivé
poveternostné vplyvy.
Firma sa zároveň spolupodieľa aj na modernizácii železničného úseku z Beluše po Púchov. Zamestnáva približne 1300 ľudí.